Dersin Adı | Parametrik Olmayan İstatistik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STAT 504 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı parametrik olmayan yaklaşımı anlamak ve bazı temel parametrik olmayan teknikleri uygulayabilmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersteki parametrik olmayan tekniklerin çoğu sıra istatistiklerine, koşulara ve rütbelere dayalıdır. Bu nedenle sıra istatistikleri teorisi, koşular ve rütbe istatistikleri geniş olarak incelenmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sıra istatistikleri, sıklık derecesi ve kuvertürler | “Nonparametric Statistical Inference” by J. D. Gibbons and S. Chakraborti, Marcel Dekker, Marcel Dekker Inc,3rd Revised edition,1992. ISBN-13: 978-0824786618 |
2 | Sıra istatistiklerinin dağılım özellikleri | “Nonparametric Statistical Inference” by J. D. Gibbons and S. Chakraborti, Marcel Dekker, Marcel Dekker Inc,3rd Revised edition,1992. ISBN-13: 978-0824786618 |
3 | Deneysel dağılım fonksiyonu | “Nonparametric Statistical Inference” by J. D. Gibbons and S. Chakraborti, Marcel Dekker, Marcel Dekker Inc,3rd Revised edition,1992. ISBN-13: 978-0824786618 |
4 | Rastgelelik testleri (koşu istatistikleri) | “Nonparametric Statistical Inference” by J. D. Gibbons and S. Chakraborti, Marcel Dekker, Marcel Dekker Inc,3rd Revised edition,1992. ISBN-13: 978-0824786618 |
5 | Koşuların dağılım kuramı | “Nonparametric Statistical Inference” by J. D. Gibbons and S. Chakraborti, Marcel Dekker, Marcel Dekker Inc,3rd Revised edition,1992. ISBN-13: 978-0824786618 |
6 | Uyum iyiliği testleri | “Nonparametric Statistical Inference” by J. D. Gibbons and S. Chakraborti, Marcel Dekker, Marcel Dekker Inc,3rd Revised edition,1992. ISBN-13: 978-0824786618 |
7 | Ki-Kare uyum iyiliği testi | “Nonparametric Statistical Inference” by J. D. Gibbons and S. Chakraborti, Marcel Dekker, Marcel Dekker Inc,3rd Revised edition,1992. ISBN-13: 978-0824786618 |
8 | Kolmogorov Smirnov testleri | “Nonparametric Statistical Inference” by J. D. Gibbons and S. Chakraborti, Marcel Dekker, Marcel Dekker Inc,3rd Revised edition,1992. ISBN-13: 978-0824786618 |
9 | Genel iki örnek problemi | “Nonparametric Statistical Inference” by J. D. Gibbons and S. Chakraborti, Marcel Dekker, Marcel Dekker Inc,3rd Revised edition,1992. ISBN-13: 978-0824786618 |
10 | Genel iki örnek problemi | “Nonparametric Statistical Inference” by J. D. Gibbons and S. Chakraborti, Marcel Dekker, Marcel Dekker Inc,3rd Revised edition,1992. ISBN-13: 978-0824786618 |
11 | Doğrusal rütbe istatistikleri | “Nonparametric Statistical Inference” by J. D. Gibbons and S. Chakraborti, Marcel Dekker, Marcel Dekker Inc,3rd Revised edition,1992. ISBN-13: 978-0824786618 |
12 | Bağ ölçüleri | “Nonparametric Statistical Inference” by J. D. Gibbons and S. Chakraborti, Marcel Dekker, Marcel Dekker Inc,3rd Revised edition,1992. ISBN-13: 978-0824786618 |
13 | Bağ ölçüleri | “Nonparametric Statistical Inference” by J. D. Gibbons and S. Chakraborti, Marcel Dekker, Marcel Dekker Inc,3rd Revised edition,1992. ISBN-13: 978-0824786618 |
14 | Uygulamalar | “Nonparametric Statistical Inference” by J. D. Gibbons and S. Chakraborti, Marcel Dekker, Marcel Dekker Inc,3rd Revised edition,1992. ISBN-13: 978-0824786618 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | “Nonparametric Statistical Inference” by J. D. Gibbons and S. Chakraborti, Marcel Dekker, Marcel Dekker Inc,3rd Revised edition,1992. ISBN-13: 978-0824786618 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “Introduction to the Theory of Nonparametric Statistics” by R.H. Randles and D. A. Wolfe, John Wiley & Sons,1979. ISBN-13: 0471042455 9780471042457
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 22 | |
Proje | 1 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, teorik matematik ve istatistik kuramları ve uygulamalarına ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek, , derinleştirmek ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaştırmak, | X | ||||
2 | Matematik ve İstatistikte orijinal, bağımsız ve kritik düşünme yeteneklerine sahip olmak ve teorik kavramlar geliştirebilmek, | X | ||||
3 | Matematik ve İstatistikteki problemleri tanıyabilme ve doğrulayabilme yeteneğine sahip olmak, | X | ||||
4 | Disiplinlerarası yaklaşımla, teorik ve uygulamalı matematik ve istatistik yöntemlerini yeni problemlerin analiz ve çözümümde uygulayabilmek ve uygulama konusunda kendi potansiyellerini keşfedebilmek, | X | ||||
5 | Uygulamalı Matematiğin ve istatistiğin kullanıldığı hemen her alanda, uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, sonuçlandırıp, raporlayabilmek, | X | ||||
6 | Uygulamalı Matematik ve İstatistik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, yenileyebilmek, ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek, | X | ||||
7 | Uygulamalı Matematik ve İstatistik alanında analizlerini ve önerdiği yöntemleri, uzman kişilere, bilimsel nitelikte aktarabilmek, | X | ||||
8 | Ulusal ve uluslararası (İngilizce) akademik kaynakları etkin bir şekilde kullanabilmek ve bilgi birikimini güncel tutabilmek, yurtiçi ve yurtdışı meslektaşlarıyla rahat bir şekilde iletişim kurabilmek, periyodik litaretürü takip edebilmek, alanındaki ve alan dışındaki bilimsel toplantılara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarımda bulunabilmek, | X | ||||
9 | Uygulamalı Matematik ve İstatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve en az ikisini etkin şekilde kullanabilmek, | X | ||||
10 | Uygulamalı Matematik ve İstatistik alanlarında bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunmak, | X | ||||
11 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirebilmek, karşılaştığı toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunup ve bu değerlerin gelişimini desteklemek, | X | ||||
12 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilmek ve çözümleri taşıyabilmek, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları incelemek ve yorumlamak, | X | ||||
13 | Matematik ve istatistiğn kullanıldığı sistem ve konularla ilgili strateji, politika ve planlar geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları yorumlayıp geliştirebilmek, | X | ||||
14 | Matematik ve İstatistik bilinmlerinin gelişmesinde ve kaynaşmasında yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, diğer bilim dallarının gelişmesindeki etkileri açısından değerlendirebilmek, tartışabilmek, inceleyebilmek, | X | ||||
15 | Uygulamalı Matematik ve İstatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir bilimsel çalışmayı sürdürmek, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olmak, karar verme sürecine katılmak, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapmak ve yürütmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest